سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکس و نقشه آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی در کشور ترکیه است که طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارد. ما در مطلبی جداگانه به معرفی شهر آنتالیا پرداختیم و از دیدنی ها و هتل های لوکسش برایتان گفتیم. آنتالیا شهری است که هم می توانید در آن شاهد طبیعت ناب باشید و هم از دیدن ساختمانهای مدرن یا بناهای تاریخی لذت ببرید. شهر و استان آنتالیا ساحلی هستند اما از سمت جنوب غربی به کوه های تاتوس راه دارند به همین خاطر موقعیت جغرافیایی خوبی را برای گردشگران فراهم آورده‌اند. با توجه به اسناد موجود، آنتالیا برای نخستین بار 200 سال پیش از میلاد مسیح تشکیل شد و خانواده هایی در آن سکنی گزیدند. چند بنای تاریخی هنوز هم در آنتالیا وجود دارد اما متاسفانه به دلیل حملاتی که طی قرون مختلف به این سرزمین شد، اغلب بناهای تاریخی از بین رفتند. مهمترین دیدنی تاریخی آنتالیا در حال حاضر دروازه هادریان است که قدمتش به زمان رومیان می رسد و نماد خوبی برای معماری آنان می باشد.

آنتالیا بزرگترین ریزورت یا تفرجگاه بین المللی کشور ترکیه محسوب می شود و در نزد بسیاری از گردشگران خارجی محبوب است به اندازه ای که بر اساس آمارهای سال 2014 میلادی در آن سال 12.5 میلیون توریست به آنتالیا سفر کردند که این تعداد در حال حاضر بسیار بیشتر است.

آنتالیا از نظر آب و هوایی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و مانند شهرهای همجوارش مدیترانه‌ایست به این معنا که اگر در تابستان به آن سفر کنید، شاهد هوایی گرم و آفتابی سوزان خواهید بود و می توانید در سواحل رویایی آن به حمام آفتاب بپردازید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید. بهترین زمان سفر به آنتالیا از اردیبهشت تا اواخر مهر ماه است و کمتر کسی زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کند زیرا هوای این دیار در زمستان سرد می شود و بادهای خنک مانع تفریحات ساحلی می گردد اما زمستان می تواند فرصت خوبی برای سفر به این شهر باشد زیرا قیمت تورهای آنتالیا کاهش پیدا می کند و مسئولان هتل های آنتالیا نیز تخفیف هایی را برای میهمانانشان در نظر می گیرند. زمستان زمان خوبی برای کسانی است که با قصد خرید و بازدید از دیدنی های آنتالیا راهی این دیار می شوند.

آنتالیا مراکز خرید  گوناگونی دارد که ما در مطلب بهترین مراکز خرید آنتالیا به معرفی آنها پرداخته ایم و توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید. در اینجا می خواهیم عکس هایی رویایی از آنتالیا را به شما ارائه بدهیم تا کمی بیشتر با زیبایی ها و پتانسیل این شهر آشنا شوید. اگر در فکر خرید تور زمینی آنتالیا هستید این بخش را از دست ندهید.

رودخانه مناوگات آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

پارک کارالوقلوی آنتالیا

منبع: فلات پارس گیتی